onsdag den 29. september 2010

#€!§& symaskine

Tingene på mit sybord er så ensomme uden symaskinen.

Min symaskine er gået i stykker. Efter jeg havde syet et par knaphuller, holdt transportøren pludselig op med at virke. I flere timer ledte jeg efter den mystiske knap, jeg måtte have trykket på. Jeg skilte maskinen ad og googlede mig frem til en brugsanvisning (min egen må være forsvundet under en af mine utallige flytninger), før jeg indså, at den måtte til reparation. Der er formentlig noget, der er gået i stykker, så det bliver en dyr fornøjelse.

Selvfølgelig er det en gammel maskine; den har tjent mig godt i over ti år, og jeg har da også været imponeret over, hvor længe den har holdt uden problemer. Men hvor er det træls. Nu var jeg lige begyndt at sy igen efter i flere år at have holdt mig langt fra symaskinen.

2 kommentarer:

  1. åh det er så øv når maskineriet ikke dur, har også brugt mange år på en billig maskine fra aldi, indtil min mor var så dejligt at forære mig en Bernina, den syr bare som en drøm. jeg føler med dig og håber din symaskine overlever.

    Kh sara

    SvarSlet
  2. Tak for omsorgen. Jeg købte symaskinen for min første løn efter at have brugt en sommerferie med at sælge bøfsandwicher og gammeldags isvafler på den lokale snask, så man må sige, at den har tjent mig godt... Jeg har bare ikke råd til at skifte den ud, selvom det kunne være rart med en model med lidt flere evner end min gamle Brother.

    Nu går jeg så og venter i spænding på at få prisen for reparationen. Kryds fingre for at den holder sig i den lave ende.

    SvarSlet

Tak for besøget. Hvor hyggeligt at du kiggede forbi.
Skriv endelig en hilsen eller kommentar.