mandag den 2. august 2010

I syv sind

Billedet er taget herfra. Jeg kan desværre ikke finde ud af at hækle, så jeg kan ikke tage æren for den flotte dannebrogranke
Da jeg oprettede bloggen i går, var jeg i syv sind. Hvilket sprog skulle den skrives i. På den ene side er strik og bagværk et forholdsvist smalt emne - og jeg læser selv fortrinsvis udenlandske blogs - så jeg kunne få flere læsere ved at skrive på engelsk. På den anden side er dansk mit modersmål, og alt andet lige bliver sproget lidt mere flydende, når jeg ikke skal slå op i ordbogen i ny og næ.
Jeg tror, løsningen bliver, at jeg mestendels skriver på dansk.

Nu lidt om hvordan jeg endte som hausfrau.
Mine bedstemødre er begge meget kreative og meget dygtige. Den ene er uddannet skrædder, den anden er autodidakt væver og strikker. Lige siden jeg var lille, har de inspireret og hjulpet mig. Jeg var ikke særlig gammel, før jeg fik en lille boks med røde strikkepinde og fire flotte garnnøgler. Et par år senere fik jeg en symaskine i fødselsdagsgave. Til at starte med måtte mine barbiedukker holde for. Senere iførte jeg mig selv gladeligt mine kreationer. Efter gymnasiet var jeg i tvivl, om jeg skulle satse bogligt eller kreativt.

Efter et halvt på en syskole fik jeg nok. Jeg kunne ikke holde ud KUN at tale om farver og snit, så jeg begyndte på Journalisthøjskolen, som jo egentlig er en blanding af kreativt og bogligt. Perfekt!

Der gik mange år, hvor jeg slet ikke rørte strikkepinde og symaskine. Lige indtil jeg skulle være faster. Der var instant satisfaction i at strikke til sådan en lille størrelse, fordi det gik så hurtigt. And the rest is history. Nu kan jeg knapt sidde stille uden et strikketøj mellem hænderne.

Hvad angår bagningen, så hører det sig ligesom til min titel. Hvem der bare boede i Amerikas sydstater og kunne deltage i pie contests. Jeg er mest til muffins og cupcakes, men jeg bager nu også tærter og brød. Man kan jo ikke leve af sukker alene.

I fremtiden vil jeg lægge opskrifter og billeder op og fortælle lidt om livet som overskudsagtig hausfrau. Mest på dansk. Så kan mine bedstemødre også følge med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for besøget. Hvor hyggeligt at du kiggede forbi.
Skriv endelig en hilsen eller kommentar.