mandag den 2. august 2010

Nyt banner eller at lære at brodere


Min gamle oldemor på 102 er desværre blevet for gammel og stiv i fingrene til at brodere, så jeg har overtaget al hendes tråd. Og der er MEGET! Jeg har aldrig rigtig broderet. Da jeg var yngre, havde jeg slet ikke tålmodighed nok til sådan noget gnatværk. Men nu er jeg blevet ældre, og selvfølgelig skal en hausfrau som mig kunne brodere.
Min farmor har givet mig en stak bøger med guides og inspiration, som jeg har bladret i her til formiddag. Og så var der ikke langt fra tanke til handling. Jeg skal da selvfølgelig have et broderet banner øverst på bloggen.

Jeg fandt opskrift på bogstaver her og inspiration til cupcakes her.
Og så var det bare at gå igang. Du kan se lidt af processen her:
Her er de farver, jeg valgte at bruge
Jeg har lavet mit første bogstav i korsting ever. Er meget stolt.
Så er titlen på plads
Jeg besluttede mig for at pynte med cupcakes. De er broderet i kædesting, bagsting, franske knuder og millefleurs
Lidt detaljer
Det er ikke alt, der er perfekt, men jeg må sige, at jeg er blevet rimelig bidt af at brodere korsting.
Nu skal jeg bare lige have ladet mit gode kamera op, strøget stoffet og redigeret, og så kan værket blive til et banner.

Har du nogle gode broderetips til en nybegynder?

1 kommentar:

Tak for besøget. Hvor hyggeligt at du kiggede forbi.
Skriv endelig en hilsen eller kommentar.