mandag den 9. august 2010

Macarons - verdens sværeste kage

Jeg forsøgte mig med macarons den anden dag. Jeg havde surfet rundt i bloguniverset, tjekket videoer på youtube og gennemlæst massevis af forskellige opskrifter, så jeg troede, det ville gå super nemt. Men ak. De blev ikke perfekte. De smagte fint nok, men de fulgte ikke reglerne. Macarons skal hæve på en helt bestemt måde, have en helt bestemt konsistens og form. Alt det ved jeg. Da jeg studerede i Hong Kong, spiste jeg dem ofte. De var virkelig dyre. Nu forstår jeg hvorfor. Det er jo umuligt.

Heldigvis havde mine gæster ikke prøvet de rigtige macarons, så de kunne i højere grad end mig sætte pris på dem. Opskriften fandt jeg hos Anarkisten. Mon ikke jeg prøver kræfter med macaronen igen i fremtiden - ingen opgave er for stor for en ægte hausfrau.

Du kan se min foreløbige version af macaronen her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for besøget. Hvor hyggeligt at du kiggede forbi.
Skriv endelig en hilsen eller kommentar.