mandag den 9. august 2010

Pizzamuffins


De fleste kender pizzasnegle, men jeg har aldrig prøvet sunde muffins før. Det skulle komme an på en prøve! Det er egentlig kun fantasien, der sætter grænser for fyldet. Jeg brugte mozzarella, tomat og skinkestrimler. Man kan for eksempel også skære pepperoni i tern. De er perfekte til madpakken.
Opskriften er inspireret af bogen Muffins, som jeg netop har købt i Netto.

Giver cirka 12 muffins

Ingredienser
5 dl hvedemel
3 dl grahamsmel
1 spsk bagepulver
2 tsk salt
1 1/2 spsk oregano
100 g smeltet smør
3 dl tykmælk
3 æg
8 cocktailtomater skåret i halve
100 g skinkestrimler
100 g reven mozzarella
Bøffelmozzarella

Tænd ovnen på 175 grader. Smelt smørret.

Bland hvedemel, grahamsmel, salt, bagepulver og oregano i en skål.

Pisk æg sammen med smeltet smør og tykmælk i en anden skål. Rør 2/3 af tomaterne, skinken og osten i.

Rør ingredienserne fra de to skåle sammen.


Fyld dejen i muffinforme med en ske.


Fyld ikke formene helt, der skal være en cm op til kanten. Lav en fordybning og tryk en halv cocktailtomat ned i midten af hver muffin. Til sidst fordeles resten af skinken og bøffelmozzarellaen på hver muffin, inden de bages midt i ovnen i cirka 30 minutter.
Jeg tror, jeg vil udelade den revne ost næste gang. De blev lige vel klæge til min smag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for besøget. Hvor hyggeligt at du kiggede forbi.
Skriv endelig en hilsen eller kommentar.